בית מארח לירון רופא
בית מארח,  חגים ואירועים,  חנוכה

בית מארח בחנוכה

סביב חנוכה מתחילה עונת "בית מארח". אולי אתם מכירים את זה בשם- בית פתוח, בית חם אבל המשמעות היא אותה משמעות- אתם מארחים ילדים מהגן / מהכיתה בביתכם. המטרה של בית מארח זה ליצור גיבוש והיכרויות עם חברים חדשים. בדרך כללל בתים מארחים מתקיימים סביב חגים או נושא מרכזי מסוים- בית מארח בחנוכה, בית מארח בפורים, בית מארח בשבועות, בית מארח ביום המשפחה וכן הלאה.

בית מארח זה בעצם שעתיים של כיף לילדים שבהם עושים פעילות כיפית סביב נושא או חג מסוים. בדרך כלל מדובר על שעות אחר הצהריים אחרי בית הספר וזה מתקיים בגני חובה, כיתות א'-ב' ולעיתים גם בכיתות יותר גבוהות.

מה עושים בית מארח

בבית מארח עושים כיף! בוחרים פעילויות לילדים שיגרמו להם ליצור, להתרגש, להתלהב ועל הדרך גם יגבשו אותם כל אחד מחליט בעצמו מה הוא רוצה שיהיה בבית מארח. חשוב לשתף את הילדים בהחלטות שמתקבלות ולפעמים גם לתת לו להוביל את ההדרכה של הפעילויות שיש בבית מארח.

אם הבית מארח מתקיים סביב חג מסוים ובמקרה שלנו חג חנוכה, כדאי לכלול פעילות שעוסקת בחג. אם גם אתם מחפשים פעילויות קלות לבית מארח אבל שיגרמו להתלהבות מצד הילדים, לא סגורים מה כדאי לעשות בבית מארח בחנוכה או זקוקים להשראה, הגעתם למקום הנכון 🙂 פה בהמשך יהיו מספר רעיונות שעשיתי עם ילדי שלי, אחיינים וחברים והם גרפו המון מחמאות והתלהבות מצד הילדודס.

בבית מארח נהוג לעשות פעילות מסוימת שקשורה ליצירה / אפייה שאותה אחר כך הילדים לוקחים הביתה כמזכרת מבית מארח. אחר כך משחק חשיבה / משחק קופסה / משחק חברה / משחק תחרות / משחק תנועה ואז ארוחת ערב משותפת.

רעיונות לפעילויות בבית מארח

מה בעצם ניתן לעשות בבית מארח בחג החנוכה? אני אתן לכם מספר רעיונות שלכם יהיה רק נותר להחליט עם ילדיכם מה הכי מדבר אליכם

דונאטס DIY– שילוב של מתוק, שוקולד ויצירה זה הדבר הכי שווה שיש. פעילות מקסימה לילדים שבה הם מקשטים דונאטסים בשוקולד חלב ושוקולד לבן מומוס ולאחר מכן מקשטים אותו בתוספות לבחירתם. מניסיון, רוב הדונאטסים נאכלים כבר בזמן ההכנה ולכן אם תרצו שהילדים יצאו עם "תוצר" של דונאטסים מצופים הביתה, כדאי שיהיו אקסטרה.

ניתן להפוך את הפעילות לארוכה יותר כאשר נותנים לילדים לקשט סינר / כובע שף עם טושים וכך הם הופכים לשפים אמיתיים בחווית הקישוט דונאטסים. עוד רעיון- לאחר סיום הכנת הדונאטסים, מניחים אותם בקופסה ומקשטיםפ את הקופסה במגוון מדבקות.

*קיים גם מארז גדול של 60 מיני דונאטס בחבילות שונות הכוללות סינרים, כובעי שף ושקיות זילוף לכלל הילדים- בומב דונאטס*

נר מגירי שעווה

אם תרצו לשלב פעילות יצירה בבית מארח בחנוכה תוכלו להכין נר מקסים שכל ילד יוכל לקחת הביתה. חשוב לי לציין שלדעתי הפעילות מתאימה לקבוצה קטנה של ילדים או אם מדובר בקבוצה גדולה של ילדים אז צריך כמות גדולה יותר של מבוגרים אחראים מכיוון שהשעווה מחוממת היא מאד חמה וחשוב שהילדים לא יגעו בה בידיים בזמן הפעילות בבית מארח.

מצרכים להכנת נר:

  • כלי להכנת הנר. ניתן צנצנת זכוכית (במידה ותרצו שהנר יישאר בתוך הצנצנת), תבנית סיליקון בצורות שונות (יש לשמן טוב את השקעים), קרטון חלב, גביעים של מעדני חלב, כוסות קטנות של שתייה חמה.
  • פתליות
  • גירי שעווה (קונים בחנויות הסטוק והיצירה)
  • נר לבן שלא בשימוש או פתיתי שעווה לבנים
  • מקלות ארטיק לערבוב השעווה עם הגירים
  • אופציונלי- תמצית ריח, חרוזים, צמחים מיובשים ריחנים

שלבי הכנת נר:

  • הכניסו לתוך קערה שמתאימה לחימום במיקרוגל את פתיתי שעווה בצבע לבן או גרדו נר לבן שקיים לכם.
  • חממו בפולסים קצרים במיקרוגל (כל פעם 30 שניות) עד להמסה מוחלטת. שימו לב! לוקח לזה זמן עד שכל השעווה נמסה. אל תתייאשו… תחממו כל פעם בפולסים קצרים עד שהיא נמסה לגמרי והופכת לשקופה ממש כמו בתמונה:
להכין נר לחנוכה בבית מארח
  • רוצים שעווה בצבעים? שברו לחתיכות קטנות את גירי השעווה והכניסו אותם לתוך השעווה המומסת וערבבו טוב טוב עם מקל ארטיק.
איך מכינים נר לחג חנוכה בית מארח
  • ניתן לטפטף תמציות ריח אהוב- לבנדר, וניל, מסק (ניתן לקנות בסופר פארם).
  • שפכו בזהירות לתוך הכלי שבחרתם. אנחנו בחרנו בכוס חד פעמית קטנה שניתן אחר כך לגזור ולחלץ את הנר בקלות. לאחר ששפכתם הכניסו את הפתיל באמצע. ניתן להוסיף קישוטים כמו חרוזים, פרחים מיובשים.
  • ניתן להכין נר בצבע אחד או נר בכמה צבעים ובכמה שכבות כאשר צריך לחכות לקירור מוחלט בין השכבות.

מנורה דקורטיבית לחג החנוכה

מצרכים:

  • טושי ארטליין
  • דפי אפייה
  • מקלות ארטיק
  • דבק חם
  • בריסטול / קרטן ביצוע
  • מספריים
  • נרות לדים (ניתן לקנות בחנויות הסטוק- ראו תמונה למטה)

הוראות הכנה:

*סעיף 1 + 2 + 3 מומלץ לבצע מראש לפני שהילדים מגיעים*

  1. צרו ריבוע באמצעות 4 מקלות ארטיק והדביקו באמצעות דבק חם את הקצוות שלו.
  2. גזרו ריבועים מניירות אפייה בגודל של הריבועים שנוצרו מהמקלות ארטיק.
  3. גזרו ריבוע מבריסטול / קרטון ביצוע (שישמש כבסיס מנורת הלילה).
  4. כל ילד מקבל ארבעה ריבועים שמורכבים מ-16 מקלות ארטיק ו-4 ניירות אפייה לצייר ולקשט אותם.
  5. הדביקו את כל ניירות האפייה המקושטים על גבי הריבועים של מקלות הארטיק
  6. הדביקו את מקלות הארטיקים זה לזה כך שיווצרו 4 פאות.
  7. הדביקו בתחתית בריסטול.
  8. הניחו על גבי הבריסטול נר לד וכבו את האורות בבית.

יצירות מוכנות לחג החנוכה

מכירים את העמדה הזו בחנויות הסטוק והיצירה שנפתחת לפני חג מסוים? זו העמדה שאני הכי אוהבת ותמיד קונה ממנה הכי הרבה. באותה עמדה יש את כל מה שתצטרכו לאותו החג. לחג החנוכה אני מצאתי מלא דברים- מפיות חג חנוכה שמח, דגלונים חג חנוכה, קיסמים בצורות של סופגניה / חנוכיה והכי חשוב- מלא יצירות שוות בשקלים בודדים שניתן להכין עם הילדים.

בין היצירות היו- הכנת סביבון, הכנת חנוכיה, דף מדבקה שכל פעם מגרדים פיסה ומדביקים חול צבעוני, דפי גירוד לחג חנוכה, חוברת עבודה עם מדבקות לחג חנוכה, דפי צביעה לפי מספרים וצבעים לחג חנוכה, דף צביעה עם מיני צבעי מים ומכחול. ניתן לקנות יצירות לחג חנוכה ולחלק לילדים שיכינו.

משחק לחנוכה- סופגניה בכף

מכירים את המשחק של פעם בימי הולדת- כף עם תפוחי אדמה? מדובר על אותו עקרון רק שהפעם תשימו סופגניה במקום תפוח אדמה 🙂 מי שלא מכיר מדובר בשני ילדים שעושים תחרות כאשר בפיהם יש כף ועליה סופגניה. הם צריכים ללכת במסלול המיועד ומי שמגיע ראשון מבלי שהסופגניה תיפול לו מהכף הוא המנצח.

בינגו חנוכה

בינגו בנושא חנוכה 🙂 בינגו זה משחק שתמיד כיף וגם משלב בהכנות את הילד המארח- לשאול את השאלות, להכין את הכרטיסים ולתכנן את המשחק.

רעיונות לבינגו חנוכה:

  • שאלות בנושא חנוכה שהתשובות עליהן מופיעות בכרטיס בינגו.
  • קערה גדולה שבה יש פתקים עם מושגים שקשורים לחנוכה ובבינגו רשומים את אותם מושגים. הילד של בית מארח מוציא כל פעם כרטיס אחד.
  • כל הילדים שהוזמנו לבית מארח מכינים כרטיסי בינגו עם חשיבה על מושגים ושאלות כדי שיום למחרת יציגו בכיתה / בגן.

לחצו על התמונה של כרטיסי בינגו חנוכה, בשביל להדפיס את הלוח בינגו

בינגו לחג חנוכה

הכנת חנוכיה

אספו במשך שבועיים קרטוני חלב, קרטונים של קורנפלקס, גביעים של מעדני חלב וגבינות, בקבוקים, פקקים, גלילי נייר וכל מה שרק ניתן למחזר. תניחו את המיחזור במרכז השולחן ותנו לילדים ליצור חנוכיות.

כדאי להוסיף לחומרי המחזור- קרטון ביצוע (שיהווה בסיס לחנוכיה), צבעי גואש עם מכחולים, נצנצים, מדבקות וכל העולה על רוחכם.

רעיונות לארוחת ערב בבית מארח

ב"בית מארח" נהוג להכין גם ארוחת ערב קלה לכל הילדים. אם אתם רוצים מראש להזמין פיצה זה גם מעולה 🙂 יחסוך לכם עבודה. אם בא לכם יותר להשקיע, תוכלו לחשוב עם הילד על מאכלים שהילדים אוהבים ולהכין לבד או לשתף אותם בהכנה (סוג של פעילות בבית מארח).

בחנוכה אפשר להכין לילדים לביבות בטעמים משתנים. יש מתכון של אמא שלי הכי מוצלח בעולם. מדובר במתכון בסיס ללביבות שממנו ניתן להכין 45 לביבות בטעמים שונים!!! היכנסו עכשיו למתכון ללביבות לחנוכה.

לעוד רעיונות לארוחה בבית מארח תוכלו להיכנס לכאן.

בית מארח בחנוכה - סדנאות חנוכה

אם כבר בפעילות לילדים בחג חנוכה עסקינן, שמעתם שיש בסטודיו שלי (מתוק מתוק עם לירון רופא) סדנאות שוקולד בחנוכה? סדנה כיפית, מושקעת ומהנה להורים וילדים שבה אנחנו ממש נכין וניצור קינוחי שוקולד מפנקים, נטעם תוספות עם שוקולד ונהנה מזמן מתוק במיוחד. היכנסו עכשיו לעוד פרטים על סדנת שוקולד בחנוכה

דילוג לתוכן