שיטות להוצאת עוגה שלמה מהתבנית
טיפים קלים לאפייה

שיטות להוצאת עוגה שלמה

איך ניתן לגרום לעוגות להתנתק בקלות מהתבנית ולא להידבק לתחתית? האם יש טריק לחילוץ עוגה שתשרוד שלמה? האם ניתן להציל עוגה שתקועה בתבנית?

מכירים את הרגע הזה שאתם רוצים להוציא עוגה מתבנית ללא פגע, עוצרים את הנשימה לכמה שניות ומנסים בכל הכוח לא לפגוע בעוגה? אני יכולה להגיד לכם שאתם יכולים לנשום לרווחה! בזכות כמה כללים פשוטים תוכלו להכין עוגה שמשתחררת בקלות מהתבנית ונשארת בצורתה ללא פגע.

לא לשכוח לשמן!

כלל 1: לפני הכנסת הבלילה לתבנית יש לשמן היטב את תחתית התבנית וצדדיה. אל תתביישו לשמן כמו שצריך. ככל שתשמנו טוב יותר את הדפנות והתחתית, כך העוגה לא תידבק ותצא בצורה מושלמת.

העוגה מוכנה?

כלל 2: לפני הוצאת העוגה מהתנור, וודאו שהעוגה מוכנה. איך בודקים? מכניסים קיסם לעוגה ומוודאים שהוא יוצא עם פירורים ולא לח. אם לח, יש להמתין עוד כמה דקות עד שהעוגה תאפה בצורה טובה. ככל שהעוגה לא אפויה מספיק, כך גובר הסיכוי שהיא לא תצא בשלמותה מהתבנית.

עזבו את התנור במנוחה

כלל 3: אל תוודאו כל רגע אם העוגה מוכנה בזמן שהיא בתנור. פתיחת התנור פעמים רבות יכולה לגרום לעוגה לצנוח ולהיות לא מוכנה בצורה הטובה ביותר וכל זה יוביל לכך שיהיה קשה לנתק אותה מהתבנית בצורה מוצלחת ושלמה.

חכו מעט!

כלל 4: אסור לנסות להוציא עוגה מתבנית שזה עתה יצאה מהתנור. צריך לחכות שהעוגה תתקרר בטמפרטורת החדר. אם אתם ממהרים לצאת ורוצים לקחת איתכם את העוגה, קחו איתכם ביחד עם התבנית והוציאו את העוגה שתגיעו ליעד.

אדים זה אסון!

כלל 5: אסור לחכות יותר מדי שהעוגה תתקרר כי אז האדים שכלואים למטה גורמים לתחתית של העוגה להיות רטובה ולהידבק לתבנית ולכן לאחר שהעוגה בטמפרטורת החדר, מומלץ לחלץ מהתבנית כדי למנוע "הזעה" של העוגה.

צורת החיתוך

כלל 6:  לאחר התקררות העוגה, יש לחתוך עם סכין משומנת את מסגרת העוגה (בין העוגה לתבנית עצמה). חשוב לשים לב שאתם חותכים בין התבנית לעוגה ולא את העוגה עצמה. לעוגה חלבית יש להשתמש בחמאה מומסת ולעוגה פרווה יש להשתמש במרגרינה מומסת.

דילוג לתוכן