כל מה שרציתם לדעת על בית מארח
בית מארח,  חגים ואירועים

בית מארח- מה זה?

בית מארח זה בעצם שעתיים של כיף לילדים שבהם עושים פעילות כיפית סביב נושא או חג מסוים. הרעיון נולד בעצם מהרצון לגרום לגיבוש בין הילדים ועל ידי כך ליצור חברויות חדשות בתוך המסגרת. בית מארח כולל בתוכו פעילות מסוימת (יצירה / אפייה / תנועה) וארוחת ערב. בדרך כלל מדובר על שעות אחר הצהריים אחרי הלימודים.

גילאים לבית מארח

בית מארח מתקיים מגילאי גן חובה עד גילאי בית ספר.

מה עושים בית מארח

כל אחד יכול להחליט בעצמו מה הוא רוצה לעשות בבית מארח. אם הבית מארח מתקיים סביב חג מסוים כדאי לכלול פעילות שעוסקת בחג (בית מארח בחנוכה, בית מארח בפורים, בית מארח בשבועות). חשוב לשתף כמובן את ילדיכם כדי שהוא יהיה חלק פעיל בהחלטות ובהכנות לקראת אירוח הילדים מכיתתו.

נהוג בבית מארח לעשות פעילות מסוימת שקשורה ליצירה / אפייה שאותה אחר כך הילדים לוקחים הביתה כמזכרת מבית מארח. אחר כך משחק חשיבה / משחק קופסה / משחק חברה / משחק תחרות / משחק תנועה ואז ארוחת ערב משותפת.

רעיון מקורי לבית מארח

מה ניתן לעשות בבית מארח? אני אתן לכם מספר רעיונות לפעילויות בבית מארח, שלכם יהיה רק נותר להחליט עם ילדיכם מה הכי מתאים עבורכם

אחחח חרוזי גיהוץ… מדובר בעולם שלם של כיף ויצירות אינסופיות. מדובר בחרוזים שברגע שמחממים אותם באמצעות מגהץ הם נדבקים אחד לשני ויוצרים צורה / תמונה או כל דבר אחר שעיצבתם. יש המון רעיונות לחרוזי גיהוץ שניתן להכין, למשל:

  • תחתיות לכוסות חמות בחרוזי גיהוץ
  • מחזיק מפתחות מחרוזי גיהוץ
  • סביבון לחנוכה מחרוזי גיהוץ
  • דמויות מחרוזי גיהוץ על ידי שבלונה של חרוזי גיהוץ
  • מתנה מחרוזי גיהוץ
  • סיכה לשיער מחרוזי גיהוץ
  • עוגה מחרוזי גיהוץ / קאפקייקס מחרוזי גיהוץ
  • שרשרת מחרוזי גיהוץ

מה צריך בשביל פעילות חרוזי גיהוץ בבית מארח?

  1. חרוזי גיהוץ- ניתן לקנות קופסה גדולה באיקאה בזול עם צבעים מעורבבים או בכל חנות סטוק
  2. משטחים שעל גביהם מעצבים את חרוזי הגיהוץ (בחנויות הסטוק יש גם שבלונות לחרוזי גיהוץ וגם משטחים ישרים לחרוזי גיהוץ)
  3. נייר אפייה
  4. מגהץ

איך עובדים עם חרוזי גיהוץ?

  1. מעצבים חרוזים על גבי משטח של חרוזי גיהוץ. חשוב שהחרוזים יהיו צמודים אחד לשני ולא במרווחים כדי שיוכלו להתחבר בשעת החימום.
  2. לאחר סיום העיצוב בחרוזי גיהוץ, מניחים על החרוזים נייר אפייה ומתחילים לגהץ עד שכל החרוזים מתחברים להם יחדיו. שימו לב- את משימת הגיהוץ המבוגר האחראי מבצע בזמן ששאר הילדים מקבלים משימה אחרת 🙂

למה חרוזי גיהוץ היא פעילות אולטימטיבית לבית מארח?

מדובר בפעילות שאורכת לא מעט זמן ובסופה כל אחד מהמשתתפים יוצא עם תוצר מחרוזי גיהוץ שהכין לגמרי לבד. כדאי לחשוב על סוג מסוים של תבנית לחרוזי גיהוץ כדי שכולם יעשו משהו דומה ולא יבזבזו זמן בחיפוש אחר מה להכין מחרוזי גיהוץ.

תמיד כיף ליצור עם חרוזים! יש אפשרות לקנות חרוזים במגוון צבעים וגדלים ולתת לכל משתתף להכין צמיד / שרשרת או מחזיק מפתחות. את מחזיק המפתחות כדאי להשחיל על גבי מנקה מקטרות.

אם ברצונכם להפוך את הפעילות של בית מארח ליותר ארוכה ומורכבת, ניתן לקנות חרוזים מעץ בחנות סטוק ולתת לילדים לצבוע תחילה בגואש ואחרי שעה של ייבוש להשחיל על גבי חוט / מנקה מקטרות.

שימו לב! אם החלטתם ללכת על פעילות צביעת החרוזים לבית מארח, כדאי לקחת בחשבון שמדובר בפעילות מלכלכת. כדאי לשים על גבי השולחן המון ניירות עיתון ישנים ולבקש מההורים שהילדים יגיעו עם בגדים שניתן ללכלך (מדברת מניסיון :))

פעילות שהיא שילוב של מתוק, שוקולד, יצירה ועיצוב. במארז דונאטס DIY יש מיני דונאטסים שאותם הילדים יצטרכו לעצב בשוקולד חלב חם ושוקולד לבן חם עם תוספות מעל. הפעילות הזו כיפית מכיוון שהיא משלבת את עניין המתוק. הילדים מתלהבים להכין, לטעום, ללקק ואחרי זה לקחת בגאווה הביתה ולהראות לכל המשפחה (לא כולם מוכנים לחלוק :))

ניתן להפוך את הפעילות לארוכה יותר כאשר נותנים לילדים לקשט סינר / כובע שף עם טושים וכך הם הופכים לשפים אמיתיים בחווית הקישוט דונאטסים. עוד רעיון- לאחר סיום הכנת הדונאטסים, מניחים אותם בקופסה ומקשטים את הקופסה במגוון מדבקות.

*קיים מארז גדול של 60 מיני דונאטס בחבילות שונות הכוללות סינרים, כובעי שף ושקיות זילוף לכלל הילדים- בומב דונאטס*

פעילות כיפית במיוחד שאני אישית קניתי ב-26 שקלים בלבד בחנות סטוק. בתוך הקופסה יש 3 אבנים עם פטיש ואזמל שאיתם צריך לחצוב באבן ולהגיע לאוצר. בנוסף יש גם זכוכית מגדלת חמודה.

אם בחרתם בפעילות זו קחו בחשבון שהיא מלכלכת ולכן כדאי לכסות את משטח העבודה בנייר עיתון או נייר. אם אתם רוצים לא לבזבז כסף ולרכוש ערכה כזו במיוחד לבית מארח, תדעו שתוכלו לעשות את זה בבית לגמרי לבד. ניתן לקרוא כאן על פעילות מציאת אוצר שניתן להכין בבית.

רעיון נוסף לפעילות בבית מארח הוא- הכנת עוגיות חמאה. הרעיון הוא להכין את הבצק מראש (כי הוא מצריך קירור) וברגע שהפעילות בית מארח מתחילה- לתת לילדים בצק, קמח (שהבצק לא יידבק למשטח), מערוך ומגוון של חותכנים לעצב בעצמם עוגיות חמאה. ניתן לתת להם להוסיף סוכר או סוכריות לפני האפייה.

בפעילות עוגיות חמאה בבית מארח הילדים עצמם הופכים לשפים בעצמם, מעצבים עוגיות ואחרי זה יכולים לאכול ולהכניס לתוך קופסה לקחת הביתה. אם תרצו להרחיב את הפעילות- ניתן לקשט במדבקות את קופסת הפלסטיק שבה הילדים מכניסים את העוגיות או לעצב את העוגיות עם רויאל אייסינג בצבעים שונים (ניתן לקנות בחנויות המתמחות באפייה).

במידה ובא לכם לחסוך את ה"בלגן" עם הקמח ואפיית העוגיות, ניתן לרכוש ערכה לקישוט עוגיות חמאה שבה הילדים מקבלים את העוגיות חמאה מוכנות והם אחראים על הקישוט שלהם עם ציפוי סוכר וסוכריות צבעוניות.

אוריגמי זו אחלה פעילות לבית מארח כי היא לא מצריכה הרבה פריטים שצריך לקנות מראש אלא רק הדרכה טובה ויצירתיות של הילדים (במידה והם צובעים את מה שהכינו ולא מדובר בנייר צבעוני ומוכן).

ניתן להכין מגוון של דברים מקיפולי נייר- כוס מאוריגמי, צפרדע מאוריגמי, סלסלה מאוריגמי ועוד מגוון רחב. ניתן לחפש באינטרנט הדרכות קלות לאוריגמי ואפילו לתת לילד (תלוי בגיל) המארח לעשות את ההדרכה לילדים.

רעיון מדליק לבית מארח שבו הילדים מכינים דף קסם שהופך מדף שחור לבן לדף צבוע:

איך מכינים דף קסם? מה צריך בשביל להכין דף קסם? כל התשובות נמצאות כאן- קסם מתוק.

אילוצים בבית מארח

יכול להיות שתכננתם פעילות לבית מארח שאמורה להימשך חצי שעה ובפועל היא נמשכה 10 דקות. אין לדעת איך בדיוק הפעילויות יזרמו, מה יהיה הלך הרוח ואיך תהיה הדינמיקה החברתית ולכן כדאי להכין "תוכניות מגירה". כל מיני פעילויות קטנות נוספות למקרה שיהיה זמן פנוי בין לבין.

רעיונות לארוחת ערב בבית מארח

להכין ארוחת ערב לילדים זה הכי קל! הילדים אוהבים אוכל פשוט, קל להכנה וטעים. אתן לכם כל מיני רעיונות לארוחת ערב בבית מארח בחנוכה:

  1. ספגטי
  2. פיצה (ניתן להכין או להזמין)
  3. חצאי פיתות עם חומוס / גבינה צהובה / ממרח שוקולד
  4. מגש ירקות חתוכים
  5. ביצים קשות
  6. פירות חתוכים

יש עוד כתבה שלמה של- רעיונות לארוחת ערב בבית מארח, מוזמנים להיכנס 🙂

מה אסור לשכוח בבית מארח

אל תשכחו לצלם במהלך הפעילות בבית מארח. נהוג יום למחרת להציג את התמונות בפני כל הכיתה / הגן ולספר חוויות.

חגים בבית מארח

לפעמים הפעילויות בבית מארח קשורות לחגים מסוימים- בית מארח בחנוכה, בית מארח בפורים, בית מארח בשבועות וכן הלאה. אם אתם מחפשים פעילויות שקשורות לחג מסוים בבית מארח, תוכלו להסתכל באתר ולהנות ממגוון רחב של רעיונות לבית מארח.

דילוג לתוכן