טיפים לאפייה נכונה,  טיפים קלים לאפייה

המרת תבניות אפייה

המתכון לקינוח שרציתם להכין מיועד לתבנית בקוטר 24, אך בבית יש לכם רק תבנית בקוטר 20 לעוגות. מה עושים? ברור שלא מוותרים על המתכון!!! ברגע שרוצים לשנות את כמויות המרכיבים של העוגה חשוב לעשות זאת בצורה חכמה על מנת להגיע לדיוק בטעמים של העוגה.

בואו אני אעשה לכם את החיים קלים ותזכרו קודם כל את המשוואה הזו:

תבנית בקוטר 24 = 12 קאפקייקסים = 2 תבניות אינגליש קייק

רוב המתכונים מתייחסים לתבניות בגודל 24, אך ישנם מתכונים לקינוחים שמיועדים לתבניות שונות (תבנית אפייה 18, תבנית 20, תבנית 26 וכן הלאה). איך ניתן להמיר מידות של תבנית אפייה? אני עכשיו הולכת לגלות לכם תרגיל בחשבון פשוט (ניתן כמובן להשתמש במחשבון לדיוק מירבי) שבאמצעותו תוכלו להמיר בין גדלים של תבניות אפייה שונות בקלות, ביעילות והכי חשוב בפשטות.

בשביל להקל על ההסבר, הכנתי לכם תמונה שדרכה תבינו איך ניתן להמיר בין תבניות אפייה אפילו תבניות לא בגודל סטנדרטי.

המרת תבנית גדולה לתבנית קטנה:

המרת תבנית אפייה מגדולה לקטנה
המרת תבנית אפייה גדולה לתבנית אפייה קטנה

ועכשיו הסבר גם במילים, בשביל להמיר תבנית גדולה לתבנית קטנה יש לחלק את מספר קוטר התבנית הקטנה בקוטר התבנית הגדולה ואת התוצאה לעלות בחזקת 2. המספר המתקבל הוא זה שתכפילו בכל מרכיבי הקינוח.

המרת תבנית קטנה לתבנית גדולה:

המרת תבנית אפייה מקטנה לגדולה
המרת תבנית אפייה קטנה לתבנית אפייה גדולה

ועכשיו הסבר גם במילים, בשביל להמיר תבנית קטנה לתבנית גדולה יש לחלק את מספר קוטר התבנית הגדולה בקוטר התבנית הקטנה ואת התוצאה לעלות בחזקת 2. המספר המתקבל הוא זה שתכפילו בכל מרכיבי הקינוח.

לסיום סיומת:

  • שימו לב שהקטנה או הגדלה של תבנית אפייה יכולה בהתאם לקצר או להאריך את משך האפייה.
  • המלצה קטנה ממני- קנו לעצמכם רינג מתכוונן שבאמצעותו תוכלו להכין עוגה בכל גודל ולא תצטרכו כמה תבניות. ניתן להשיג רינג זה בחנויות אפייה או אפילו באינטרנט במחיר בדיחה- רינג לעוגה מתכוונן.

דילוג לתוכן