קנקן להכנת מלבי
טיפים קלים לאפייה

מזיגת בלילה ללא פיספוסים

כל אחד רוצה שהקינוח שלו יצא טעים אבל צריך לזכור לשים דגש על האסתטיקה והנראות של הקינוח. האמירה ש"העיניים אוכלות" היא לגמרי נכונה ולכן אופן הכנת הקינוח והדיוק בהרכבתו הם חשובים (במידה ומדובר בקינוחי כוסות או קאפקייקסים וכן הלאה).

אני אישית חוויתי המון פעמים תסכול מניסיונות שפיכת בלילות, תערובות, מוסים או קצפות לכלי מסוים בצורה סימטרית וישרה מבלי שהמילוי "יזלוג" לצדדים וילכלך הכל. אחרי הרבה ניסיונות הבנתי שהפעולה הכי חכמה היא שפיכת התערובת לתוך קנקן / כלי מזיגה / שקית זילוף / בקבוק לחיץ וכן הלאה. ברגע שיש שליטה ובקרה על כמות הבלילה שנשפכת, כך קל יותר לעצב את הקינוח בצורה יעילה ופשוטה.

יש לי כמה המלצות ורעיונות למזיגת תערובות קינוח בצורה חלקה ללא ליכלוכים מיותרים:

  1. קנקן פלסטיק פשוט וזול– את הקנקן תוכלו למצוא בכל חנות לכלי בית או חנות סטוק שכונתית. מחירו נע בין 10-20 שקלים (אין צורך להשקיע יותר כי מדובר רק בכלי מזיגה לקינוחים ולא ככלי הגשה לשתייה). ברגע שיש לי תערובת שאני רוצה לשפוך בצורה יפה וסימטרית (לדוגמה- סופלה שוקולד חם) אני משתמשת בקנקן ואז המעבר בין קערת הבלילה לקאפקייקסים מנייר, מתבצע בצורה חלקה ונקייה.

2. בקבוק רטבים- כמו במסעדות שיש בקבוק לקטשופ, מיונז, חרדל וכאלה, רק הרבה יותר גדול. בקבוק לחיץ זה טוב לקינוחים שיש להם בלילות דלילות שיצאו בקלות מפתח הפיה של הבקבוק. יעיל במיוחד בהכנת פנקייקים או בלינצסים. דוגמה לבקבוק רטבים לקינוחים ממוכר עם דירוג גבוה ניתן למצוא בקישור.

3. שקית זילוף רב שימושית– יעילה בעיקר שמרכיבים שכבות בקינוחי כוסות או כל קינוח שבו הסימטריה והנראות חשובה לכם. ניתן לקנות שקיות זילוף חד פעמיות וניתן לקנות שקיות זילוף רב שימושיות ופשוט לשטוף אותן בין הכנה להכנה של קינוח. ניתן גם להזמין שקיות זילוף עם צנטרים ליצירת עניין בקינוח. אם אין לכם שקית זילוף בשלוף, תוכלו להכין אחת כזו בבית לבד בקלות! כדאי להציץ במדריך להכנת שקית זילוף לבד כדי להבין איך עושים זאת במדויק.

4. קנקן עם לחצן– יש המון המלצות על מוצר זה אבל לי אישית היה ניסיון כושל איתו. מדובר בקנקן עם סימני מדידה עליו ולחצן. ברגע שלוחצים על הידית ישנו פתח שנפתח מלמטה ודרכו משתחררת הבלילה. היתרון המובהק שלו הוא שיש שליטה על כמות התערובת שנשפכת בצורה קלה ויעילה. בעיני החסרון של קנקן זה שאינו מתאים לבלילות שהן קצת יותר "מוצקות" ופחות דלילות. לדוגמה- התערובת של הסופלה לא עוברת חלק בקנקן זה ולכן הוא היה פחות רלוונטי עבורי ועבור סדנאות מתוק מתוק עם לירון רופא.

5. כוס מדידה- מדובר במעין כוס גדולה או אפילו אפשר לקרוא לזה קנקן מדידה שהוא מעולה למי שאוהב/ת לאפות. חוץ מזה שכמות הנוזלים מצויינת בשנתות על גבי הכוס, ניתן להשתמש בכוס כמעמד לשקית זילוף לפני מילוי. ככה השקית לא זזה לצדדים וניתן למלא אותה כמו שצריך בתערובת / קצפת לקינוח.

לסיום,

אני הכי ממליצה על קנקן פלסטיק פשוט וזול שעושה את העבודה מצויין. עוד אביזר נחמד הוא מעין מזרק למילוי קינוחים שמוציא אמצע ממאפים שונים בשביל שנוכל למלא אותם (עם הקנקן, כן?:))

בסדנאות שלי "מתוק מתוק עם לירון רופא" אני משתמשת בקנקן פלסטיק פשוט, בשקיות זילוף ובכוסות מדידה. רוצים לדעת עוד פרטים על הסדנאות? כנסו לקטגוריה בבלוג של סדנאות קינוחים בצפון עם לירון רופא וקבלו פרטים נוספים.

דילוג לתוכן