איך מכינים חדר בריחה לבד
אטרקציה ליום הולדת,  הפעלה ליום הולדת

חדר בריחה DIY

מחפשים רעיון להפעלה ליום הולדת שתוכלו להכין לבד? יש לי רעיון עבורכם! חדר בריחה ביתי עם חידות ואלמנטים שקשורים לחוגג/ת יום ההולדת. החלטתי השנה לכבוד חגיגות יום הולדת לאבא שלי להכין 2 חדרי בריחה ביתיים ולחלק את משפחתי ל-2 קבוצות שיתחרו אחת בשנייה. כולם כל כך נהנו- מהקטנים עד הגדולים.

בשביל שתהיה לכם השראה לחידות לחדר בריחה ורעיונות לחדר בריחה ביתי, אני אנסה לתאר לכם מה אני עשיתי ליום ההולדת של אבי ואולי זה יעזור ויקל עליכם בבניית חדר בריחה משלכם.

גיל חדר בריחה

לדעתי, מגיל 8 יש יותר עניין בחדרי בריחה במיוחד שמדובר ביום הולדת. מגילאי 8 ומטה הילדים יאבדו עניין מהר אז חבל על ההשקעה. אני עשיתי חדר בריחה משפחתי שכלל כמה גילאים (החל מגיל 8). הגילאים הקטנים היו העוזרים שלי ששיתפו פעולה בצורה נפלאה והתלהבו לראות את 2 הקבוצות מתחרות זה בזו.

תנאי הכרחי להכנת חדר בריחה ביתי

בשביל להכין חדר בריחה לבד, חשוב קודם כל שיהיה לכם כוח. אני רצינית… נראה שהכנתו של חדר בריחה ביתי זה עניין פשוט וקל, אבל לא בהכרח. כדאי לחשוב על חידות שיתאימו מבחינת רמת קושי לגיל של חוגג/ת יום ההולדת ולשים לב שחידה תוביל לחידה אחרת ושהכל יזרום בצורה חלקה. נקודת המוצא שלי בהכנת חדר הבריחה הייתה חנות סטוק. הסתובבתי מעבר אחר מעבר וחשבתי על רעיונות ואלמנטים שיוכלו לעזור לי ליצור חידות מגניבות.

סיפור "כיסוי" לחדר בריחה ביתי

בשביל להכניס את כל המשתתפים לאווירת תחרותית, כדאי להכין סיפור של חדר בריחה ביתי. אני החבאתי מטבעות שהכנתי עם תמונה של אבי ברחבי הבית ואז חילקתי את המשתתפים ל-2 קבוצות (על ידי הגרלה) והקראתי להם את נושא חדר הבריחה.

סיפור חדר בריחה ביתי שלי:

חוטפים שזהותם לא ידועה לקחו איתם את האוצר האבוד של (שם חוגג/ת יום ההולדת). אתם חייבים לעצור את הרשעים ולמצוא את האוצר תוך פחות מחצי שעה! הקבוצה שתצליח להגיע לאוצר, צריכה לעמוד בכמה קריטריונים:

  1.  הקבוצה שמכירה הכי טוב את (שם חוגג/ת יום ההולדת).
  2. הקבוצה שבה כל חברי הקבוצה ישתפו פעולה ויפעלו במהירות וביעילות.
  3. הקבוצה שתוכל לראות מחוץ לקופסה.

מוכנים?!

המשימה הראשונה שלכם היא למצוא 5 מטבעות (שם חוגג/ת יום ההולדת) שנמצאים באזורים שקשורים ל(שם חוגג/ת יום ההולדת). ברגע שתאספו את כל חמשת המטבעות, הגיעו אלי בשביל לקבל את המפתח לחדר החידות.

חידות לחדר בריחה ביתי

כאמור, אני הסתובבתי בחנות הסטוק וקניתי המון אלמנטים שלא בהכרח ידעתי איך הם יתחברו אחד לשני אבל ברגע שהתחלתי לכתוב את החידות, הכל הסתדר באורח פלא.

מה קניתי בחנות הסטוק?

  1. מנעולים עם קוד ומנעולים רגילים
  2. שלטים שעלו לי 3 ב-10 שעליהם כתוב wifi, יציאה, מקום מוגן במצלמה
  3. תג למזוודה שעליו תהיה החידה
  4. מצלמה משחק ילדים
  5. קלפים
  6. מטר
  7. קופסת כלי עבודה
  8. והיו עוד דברים שכנראה כבר שכחתי

החידה הראשונה הייתה על תג מזוודה עם מנעול. החבאתי את התג על ידי מעיל שהיה מונח על המזוודה. על התג היו רמזים שהובילו לקוד שאמור לפתוח את המנעול של המזוודה ובה היה רמז לחידה הבאה שקשורה לחדר בריחה.

חידה מוחבאת לחדר בריחה ביתי
רמז לחדר בריחה ליום הולדת
חידה לחדר בריחה שמכינים לבד

את כל הקודים לחדר בריחה והמשימות לחדר בריחה כתבתי בצד שיהיה לי ולא אשכח. על תג המזוודה היו 3 ריבועים שהובילו לחידות שונות בחדר:

מספר 1: צבוע באדום והוא כתב החידה שמוחבא בחדר (תלוי הפוך על גבי קיר). אם תרצו את כתב החידה, תפנו אלי בפרטי באינסטגרם Liron Roffe או בפייסבוק לירון רופא.

מספר 2: פאזל שיצרתי מתמונה משפחתית שגזרתי בצורה כזו שאם ירכיבו אותה יראו שחסרים חלקים שיוצרים את הספרה 1.

מספר 3: תמונה של מחשב שאמורה להוביל את המשתתפים למקלדת בחדר בריחה שבה חסרות האותיות מ', ל', כ', ה'- כלומר מלכה שזה רמז לחיפוש המלכות בחפיסת הקלפים שעל אחת מהן תהיה הספרה 4 (רעיון אדיר שנלקח מאחד אתרי האינטרנט). לאחר שיפתחו את המזוודה, הם יגיעו למנעול נוסף שפותח את אחד התיקים.

בתיק עם המנעול הופיעה שאלה:

מספר הדיבלים הכי גדול רץ לפי מרחק המטר וככה הצליח להגיע לאוצר האבוד.

הסבר לחידת חדר הבריחה: מזוודה עם דיבלים וברגים הייתה מונחת בחדר הבריחה הביתי. אבא שלי אלוף בתיקוני הבית ולכן שילבתי אותה. לצד קופסת הדיבלים היה גם מטר. והרעיון הוא לספור את כמות הדיבלים הגדולים (הייתה 7) ולהסתכל במטר ששם היה מוקף המספר 28 וזה הוביל לקוד 728 שיפתח את המנעול הבא.

שילוב אלמנטים שקשורים לחוגג יום ההולדת

הקופסה האחרונה עם מנעול עם קוד הכילה חידה:

חפשו בחדר אביזרים הקשורים לאבא: מברשת שיניים, סלסלת סופר עם 4 פירות בתוכה ואת הגביע הנעלם. לכו עם חמשת הפריטים ללירון והגידו לה בקול גדול את הגיל של אבא בחודשים וככה תזכו באוצר האבוד!

הסבר לחידה לחדר בריחה ביתי: המשתתפים היו צריכים לאסוף פריטים שהוחבאו בחדר שקשורים לחוגג/ת יום ההולדת. הגביע הנעלם היה בתוך המצלמה של הילדים. פירקתי אותה ובאחת מהתמונות הרצות שמתי מדבקה עם המילה "גביע". בנוסף, לאחר שאספו את כל הפריטים הם היו צריכים לחשב את הגיל של חוגג יום ההולדת בחודשים ולא בשנים ורק אז הם היו זוכים באוצר האבוד.

רעיון להחבאת חידות בחדר בריחה

את החידות ניתן להחביא בקופסאות קרטון שיש בבית, תיקים, מזוודות או לקנות קופסאות שניתן לנעול אותן.

רעיון להחבאת חידות לחדר בריחה ביתי

הסחות לחדר בריחה ביתי

חשוב שמכינים חדר בריחה לבד לשים לב שאתם מכניסים פריטים שיבלבלו את המשתתפים ו"יקשו" עליהם למצוא את הפתרון לחידות. אני קניתי שלטים שונים שעליהם הדבקתי מספרים כדי לבלבל את המשתתפים אבל בהחלט ניתן להשתמש עימם בתור רמזים לפתיחת קוד של מנעול.

רעיונות לחידות לחדר בריחה
רמזים מבלבלים לחדר בריחה ביתי

סיכום חדר בריחה ביתי

יש עוד המון רעיונות לחידות לחדר בריחה ביתי שתוכלו למצוא ברחבי הרשת. אני נתתי לכם דוגמה להפעלה ליום הולדת שאני הכנתי שגרפה המון מחמאות. אחיינית שלי בת ה-8 ביקשה שאעשה לה חדר בריחה ליום הולדת בדיוק כמו שהכנתי לסבא.

חדר בריחה שמכינים לבד יכול להיות אחלה פעילות ליום הולדת שעושים עם הילדים. חשוב להיערך מראש עם קניות בחנויות הסטוק, החבאת מוצרים שונים והרכבת החידות. ניתן לעשות חדר בריחה ביתי כפעילות עיקרית ליום הולדת או לשלב עם פעילות נוספת. תוכלו להעניק לילדים שסיימו את החדר הבריחה "אוצר אבוד" ובו הזמנה לסדנת קינוחים מתוקה איתי 🙂 בסדנה הילדים יטעמו, יתנסו, ויכינו קינוחים טעימים בכוחות עצמם. חשוב להגיד שהסדנה המתוקה היא החלק המרכזי של היום הולדת ולכן אם אתם מתכננים גם להספיק חדר בריחה כדאי שהוא יהיה קצר וקולע 🙂 רוצים לשמוע עוד פרטים? כנסו לקטגוריית סדנה קינוחים ליום הולדת או פנו אלי בכל אחת מהדרכים הבאות- בוואטסאפ, באינסטגרם Liron Roffe או בפייסבוק לירון רופא.

דילוג לתוכן