טיפים לארגון יום הולדת- לירון רופא
טיפים ליום הולדת,  יום הולדת

טיפים לארגון יום הולדת

לפני שנתחיל במדריך השלם לתכנון יום הולדת, יש לי וידוי. אני מאד אוהבת ימי הולדת. הכי אוהבת יותר מהכל זה שילוב של יום הולדת, שוקולד ומתוק. אם הגעתם לכאן, אתם כנראה רוצים לתכנן יום הולדת- יום הולדת לילד/ה, יום הולדת לבת, יום הולדת לבן, יום הולדת לבעל, יום הולדת לאישה, יום הולדת לחבר/ה טוב/ה, יום הולדת לבן זוג, יום הולדת לבת זוג… לטיפים יש מטרה אחת- לעשות לכם סדר בכל הבלגן בכל מה שקשור לארגון יום הולדת, כדי שבסופו של דבר תגיעו למטרה הכי חשובה- לשמח את חוגג/ת יום ההולדת 🙂

בעולם של היום יש כל כך הרבה אפשרויות לחגיגת יום הולדת, המון רעיונות לימי הולדת שגורמים לכולנו ללכת לאיבוד ולהתייאש ואז נוצר פער בין הרצוי- לתכנן יום הולדת מוצלח לבין המצוי- ייאוש טוטלי והרמת ידיים בכל מה שקשור לארגון יום הולדת. אז מה עושים? קודם כל לא נלחצים! קוראים את המדריך לתכנון ימי הולדת שתפקידו להקל עליכם בכל מה שקשור לארגון המסיבה. בכל שלב שאתם צריכים עזרה, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר ואשמח לעזור בכל מה שקשור לחגיגת ימי הולדת. יכוליפ לפנות אלי באינסטגרם Liron Roffe או בפייסבוק לירון רופא או בנייד 054-4240134 ♥

6 טיפים מנצחים לארגון יום הולדת מוצלח:

יום הולדת בקונספט לירון רופא

לא תמיד צריך לבחור קונספט מסוים ליום הולדת אבל אם תבחרו יום הולדת בקונספט זה יכול לעזור לכם לתכנן את החגיגה בצורה יותר קלה ונוחה. קונספט יכול להיות כל דבר שחוגג/ת יום ההולדת אוהב/ת. אתן פה מספר דוגמאות לרעיונות לקונספט ליום הולדת לילדים וגם למבוגרים:

*הכתבה תהיה כתובה בלשון זכר מטעמי נוחות אבל מופנת לשני המינים*

  • יום הולדת ספארי / יום הולדת חיות / יום הולדת ג'ונגל – חוגג יום ההולדת אוהב חיות? אם יש חיה ספציפית שהוא אוהב אז אפשר לעשות קונספט ספציפי כמו יום הולדת חתולים, יום הולדת כלבים וכן הלאה. ניתן לקשט את הבית בבלונים עם דמויות של חיות או טביעות אצבעות של כלב / חתול, לפזר בובות של חיות בבית, לתת לילדים להתחפש לחיה, לעשות משחקים שקשורים לחיות, ניתן להביא מפעיל שיביא חיות הביתה או לחשוב על יום הולדת בפינת חי שכוללת חיות. מבחינת אוכל- ניתן להכין טורטיות מגולגלות עם תוספות ולעצב אותן כמו נחש, קאפקייקס שוקולד עם עיטורי חיות מקצפת.
  • מסיבת פיג'מות – בתור נערה (בימים עברו) הייתי אוהבת להזמין חברות למסיבת פיג'מות. היינו בוחרת סרט טוב, אמא הייתה מכינה פופקורן ושתייה, היינו רוקדות ומשחקות במשחקים ובסופו של דבר ישנות כולנו יחדיו במזרונים.
  • יום הולדת ספא – לבנות קטנות ניתן לעשות יום הולדת ספא עם כמה תחנות שונות של טיפוח כיפי. לדוגמה- עמדת קעקועים, עמדת מריחת לק, עמדת איפור פנים, עמדת תחפושות עם תכשיטים ועמדת תסרוקות. ניתן להביא מפעילה שקשורה ליום הולדת ספא או שקשורה למשהו ספציפי בתחנות למשל קליעת צמות, איפור פנים וכן הלאה. אם מדובר במבוגרות שרוצות להתפנק – הכי כיף ללכת ביום הולדת לספא ולהנות משלווה ורוגע.
  • יום הולדת ספורט – לחובבי הספורט ניתן לעשות יום הולדת שכולו ספורט. אם החוגג יש לו תחביב או חוג מסוים הוא יכול לעשות הופעה. לאחר מכן לעשות תחרויות בין ילדים / מבוגרים או בין קבוצות. לא תאמינו כמה מבוגרים משתפי פעולה עם משימות ספורט של פעם – קפיצה בתוך שק, משיכת חבל, תופסת וכן הלאה. לעוד רעיונות ליום הולדת ספורט ניתן להיכנס לקישור ולראות יום הולדת 5 שעשיתי לבני איתי שכלל קפוארה וספורט לגילאי 2 עד גיל 70 וכולם השתתפו ונהננו מאד.
  • יום הולדת בצבע מסוים – לכל אחד יש העדפה לצבע מסוים, אז למה לא לארגן יום הולדת בקונספט צבע? למשל ליבי הבת שלי הכי אוהבת סגול יותר מכל. אז ליום הולדת שלה אני אבחר מפות בצבע סגול, חד פעמי סגול, בלונים סגולים, קאפקייקס שוקולד עם קצפת סגולה, מרשמלו בצבע סגול וכן הלאה.
  • יום הולדת ספר אהוב – ימי הולדת עם קונספט של ספר שאוהבים לקרוא במיוחד. לדוגמה- יום הולדת האריה שאהב תות, יום הולדת מעשה בחמישה בלונים, יום הולדת תירס חם וכן הלאה.
  • יום הולדת גיבורי על – כולם אוהבים גיבורי על. אפשר לבחור יום הולדת בקונספט של גיבור על יחיד- יום הולדת ספיידרמן, יום הולדת באטמן, יום הולדת מפרץ ההרפתקאות או לבחור כותרת מכלילה- יום הולדת גיבורי על שיכילו את כולם. חגגתי יום הולדת גיבורי על לבן שלי איתי וכתבתי כל מיני רעיונות ליום הולדת בסגנון הזה. מוזמנים להיכנס ולקרוא. בנוסף, יום הולדת גיבורי על מתאים גם למבוגרים. אם אתם חושבים שחוגג יום ההולדת הוא גיבור על, כל יכול ועוזר לכם המון – לכו על הקונספט הזה!
  • יום הולדת עונות– יום הולדת בקיץ שונה מיום הולדת בחורף ולכן ניתן לעשות קונספט לפי עונה. לדוגמה יום הולדת בקיץ יכלול ארטיקים, גלידות, אולי משחקים עם רובי מים, קפיצה לבריכה וכן הלאה. אם מדובר בחגיגה של אנשים ספורים ניתן לקנות ערכה להכנת גלידה משפחתית וממש ליצור גלידה לבד (לקחת בחשבון שמדובר בהקפאה של לילה במקרר). ניתן למצוא כאן רעיונות ליום הולדת קיץ. בחורף ניתן להזמין ליום הולדת עם כרבוליות, קרמבו, תותים, להכין עוגת שוקולד חמה במיקרוגל, שוקו חם וצפייה בסרט. אין יותר כיף זה.
  • יום הולדת דמויות – יום הולדת מיקי מאוס, יום הולדת פרוזן, יום הולדת אנה ואלזה, יום הולדת טיקטוק, יום הולדת סטיץ' , יום הולדת בת הים הקטנה וכן הלאה. לארגן יום הולדת בקונספט דמות אהובה זה הכי קל. קונים תפאורה של אותה דמות (הכי מומלץ באינטרנט) ומחפשים פעילויות שקשורות לאותה דמות. למשל ביום הולדת מיקי מאוס ניתן לתת לילדים דף מדבקות ליצירת מיקי מאוס. ביום הולדת פרוזן ניתן לתת לילדים פעילות של לשבור את הקרח. יש אין סוף רעיונות לימי הולדת.
  • יום הולדת פוקר – חוגג יום ההולדת אוהב פוקר? מהמם! עצבו את מקום המסיבה בעיצוב של קלפים, בצבעים אדום, לבן ושחור. תוכלו לקנות לו מחזיק קלפים מגניב , קלפים קטנים כחלק מהקישוט, אם בא לכם ללכת רחוק גם להשכיר שולחן פוקר, להכין גלגל ענק וירטואלי ולעשות משימות בהתאם.
לפני חגיגת יום הולדת לידע מראש

סגרתם תאריך לחגיגת יום הולדת? מעולה! רק חשוב שתיידעו מראש את כל האורחים כדי שידעו לשריין את התאריך ולא לקבוע שום דבר על תאריך מסיבת יום ההולדת. אני אישית אוהבת לשלוח הזמנה דיגיטלית מעוצבת לוואטסאפ שבה אני כותבת את כל הפרטים על היום הולדת- תאריך ויום החגיגה, שעה, מיקום, ספויילר קטן של מה יהיה וחותמת באמירה- מצפים לראותכם 🙂 מי שבוחר לחגוג בסטודיו מתוק מתוק עם לירון רופא באחת מסדנאות ימי ההולדת, מקבל גם סקיצות לבחירה של הזמנות מעוצבות כדי שיוכל ליידע מראש את החוגגים שישריינו תאריך 🙂

הפעלה ליום הולדת לירון רופא

כשמגיע הרגע הגדול של תכנון יום הולדת חשוב לקחת בחשבון את ההפעלה ליום הולדת. זה נחמד לתכנן את הקישוטים ליום הולדת, את העוגת יום הולדת ואת הכיבוד ליום הולדת אבל החלק הכי חשוב וקריטי זה – אטרקציה ליום הולדת. ניתן לבחור הפעלה ליום הולדת בקונספט יום ההולדת או לחשוב על הפעלה אחרת שמתאימה לחוגג יום ההולדת. דוגמאות להפעלות ליום הולדת- הפעלת בלונים, הכנת מקרמה, סדנת שוקולד לילדים, סדנת שוקולד למבוגרים, סדנת זילוף, סדנה להכנת תכשיטים, סדנת סושי, סדנת בישול, סדנת נגרות וכן הלאה.

חשוב לפני שסוגרים הפעלה ליום הולדת לקרוא ביקורות על אותה ההפעלה, לדבר עם אנשים שעשו את אותה הפעלה (במידה ויש אופציה למצוא כאלו), לשאול בקבוצות וואטסאפ ופייסבוק על המלצה להפעלה ליום הולדת והכי חשוב לדבר עם המפעיל בטלפון ולראות שיש ביניכם חיבור. לפעמים רק הקול עושה את ההבדל 🙂

אני אוהבת לשאול אנשים איך הם מצאו דווקא אותי, מבין מאות שלא נדבר אלפי סדנאות שוקולד שיש בארץ. יש כאלו שהיו כבר בסדנת שוקולד הורים וילדים וחוזרים לחגוג בסדנאות ימי הולדת, יש כאלו שקיבלו המלצות חמות מאנשים קרובים ויש את אלו שהגיעו מהביקורות בגוגל (ניתן לקרוא פה- המלצות לסדנת שוקולד ליום הולדת). יש כוח עצום להמלצות מאנשים שהיו, חוו ויודעים לשים את האצבע ממה הם בדיוק נהנו ולעיתים גם ממה שפחות הם אהבו.

הפעלה ליום הולדת יכולה להתבצע גם ללא מפעיל ושאתם תהיו המפעילים – יום הולדת עם משחקים של פעם , יום הולדת דונאטס , יום הולדת יצירה וכן הלאה.

עוגת יום הולדת לירון רופא

בסדנאות השוקולד שלי יש המון ממתקים ושוקולד ותמיד אין באמת מקום בבטן לאכול גם עוגת יום הולדת אבל היי! אין חגיגה בלי עוגה ובנינו? אין כמו הטקס של כיבוי הנרות שעל גבי העוגה ובקשת משאלה. לפני שאתם רצים להכין / להזמין עוגה חשבו:

  • האם יש אלרגיות בקרב האורחים? לעיתים צריך עוגת יום הולדת ללא גלוטן, עוגת יום הולדת ללא ביצים, עוגת יום הולדת ללא חלב.
  • מה חוגג יום ההולדת אוהב – עוגת שוקולד, עוגת וניל, עוגה בחושה, עוגת ביסקוויטים?
  • האם אתם רוצים להכין או להזמין? במידה ואתם רוצים להכין, כדאי לראות עבודות שכבר נעשו ולקחת השראה לעוגת יום הולדת שאתם רוצים. במידה ואתם רוצים להכין יש לי מתכון לעוגת שוקולד שתמיד יוצאת טעימה וגם הדרכה מפורטת על- איך עובדים עם דף סוכר?
  • מתחשק לכם שתצא לכם עוגת יום הולדת מרשימה אבל אין לכם זמן להתעסק בזה או מפחדים שהכל התפקשש? קבלו מדריך להכנת עוגה מעוצבת מעוגות הבית.

תכנון מקדים ליום הולדת

האנשים שסוגרים אצלי סדנאות לימי הולדת מתחלקים לשניים:

  • המתכננים מראש שמדברים איתי כחודשיים לפני היום הולדת כדי לסגור תאריך וסדנת שוקולד ליום הולדת
  • הספונטנים שרוצים לחגוג יום הולדת מעכשיו לעכשיו

שני סוגי האנשים יוכלו לתכנן יום הולדת בצורה מופלאה ותצא לשניהם תוצאה מושלמת. הבעיה מתחילה כאשר רוצים תאריך ספציפי ואז פתאום מפעיל יום ההולדת תפוס דווקא באותו יום. מה גם שתכנון מוקדם יכול לחסוך לא מעט כסף. לעיתים יש המון מבצעים בחנויות שניתן "לתפוס" או להזמין אונליין ולחסוך עלויות כאשר יודעים מראש מה התכנון ליום ההולדת.

אני כמו שהבנתם נמנית עם המתכננים מראש מכיוון שכל יום הולדת אצלי זה הפקה. הפקה לא כספית אלא אני קוראת לזה הפקה יצירתית ליום הולדת. לא חייב לבזבז המון כסף בשביל להפיק יום הולדת מוצלח. ברגע שאני נסגרת על קונספט מסוים אני מתחילה לחפש רעיונות באינטרנט, מזמינה קישוטים ברשת ובכל שופינג שלי בחנויות יש לי כוכבית קטנה של מוצרים ליום הולדת שיכולים להתאים. ואז… שמגיע תאריך יום ההולדת, אני לא בלחץ כי כבר יש לי כמעט את הכל מוכן 🙂

כיבוד ליום הולדת

ביום הולדת נהוג להגיש כיבוד ושתייה.

  • חשבו מראש איזה סוג של כיבוד מתאים לחגיגה.
  • איזה סוג של אוכל ושתייה חוגג יום ההולדת אוהב.
  • האם אתם רוצים כיבוד קליל שכולל נשנושים ומתוקים או כיבוד שכולל בתוכו אוכל.

כמה רעיונות לכיבוד בימי הולדת:-

  • הזמנת פיצות או הכנת פיצות (אל תשכחו לנסות להכין פיצת שוקולד)
  • ארוחת בוקר מפנקת שכוללת ביצים קשות, בורקסים, ירקות וממרחים
  • חצאי פיתות עם ממרחים שונים
  • פנקייקים עם תוספות
  • מיני המבורגרים כאשר כל אחד מכין לעצמו עם התוספות שהוא אוהב
  • טורטיה בהרכבה עצמית
  • מגשי קייטרינג עם פשטידות, קישים וכל מה שנכנס לקטגורית פינגר פוד
  • מגש פירות חתוכים מעוצבים
  • דונאטסים מצופים
דילוג לתוכן