מתכון לחנוכה לביבה מתוקה- לירון רופא
חגים ואירועים,  חנוכה

מתכון בסיס ללביבות

איך אני אוהבת מתכונים קלים ופשוטים, כאלו שניתן להכין איתם כמה טעמים שונים בכלום עבודה. לכבוד חג החנוכה ביקשתי מאמא שלי לגלות לי את הסוד ללביבות שלה. יש לה לביבות כאלו טעימות שאי אפשר להפסיק לנשנש אותן. הבעיה התחילה כאשר ביקשתי מתכון מדויק ולא "קצת מזה…", "ועוד קצת כזה…", "אם זה דליל תוסיפי את זה…". אני אחת שצריכה מתכון מסודר של כמויות מדויקות.

הגעתי לאמא שלי לפינוק לביבות לצהריים ותוך כדי שהיא מכינה אני רושמת ומצלמת. בהתחלה היה לה קשה להתרגל לקצב האיטי שדורש ספירת כמויות עם צילום אבל לאט לאט אהבה את הרעיון.

למה אתם חייבים להכין את המתכון הזה? כי הוא פשוט, קל וממנו יוצאות 3 סוגים שונים של לביבות לבחירתכם!!! אתם אלו שקובעים את הטעים של הלביבות. הבלילה ללביבה ממש פשוטה ומורכבת ממצרכים שיש בכל בית- קמח תופח, ביצים, מים ומלח. זהו. מאמינים?

ולסיום, מי שמכיר אותי יודע שחייב להיות טוויסט מתוק, אז בסוף המתכון גם תקבלו בונוס שוקולדי ממני שבו תבינו איך ניתן להכין לביבות מתוקות מהבלילה שהכנתם. ככה תוכלו לסגור פינה באירוח לחנוכה- לביבות כקינוח ולביבות כארוחה להדלקת נרות.

מתכון בסיס ל-40-45 לביבות בטעמים שונים

מצרכים להכנת לביבות לירון רופא
מצרכים להכנת לביבות בטעמים שונים

מצרכים:

  1. 4 ביצים
  2. כוס מים
  3. 2 כוסות קמח תופח מנופה
  4. כפית מלח
  5. 3 כוסות ירק טחון שסחוט טוב טוב
  6. 2 כפות קמח תופח / קוואקר / קמח רגיל

הוראות הכנה:

  1. תחילה, בחרו את סוגי הלביבות שתרצו להכין. תוכלו להכין- לביבות קישוא, לביבות תפוחי אדמה, לביבות דלעת, לביבות גזר, לביבות ברוקולי, לביבות כרשה, לביבות פטריות, לביבות כרובית, לביבות סלק ירוק, לביבות בטטה, לביבות תירס, לביבות גבינה, לביבות שוקולד ותכלס כל מה שתרצו!
  2. טחנו את הירקות במג'ימיקס או מגרדת (פומפיה) וסחטו אותם טוב טוב מנוזלים. צריך סך הכל 3 כוסות של ירקות טחונים. ניתן גם לשלב בטעמים. לדוגמה, לביבת בטטה ותפוחי אדמה או לביבות קישואים ותפוחי אדמה.
  3. בקערה נפרדת ערבלו 4 ביצים עם כוס מים. הוסיפו 2 כוסות קמח תופח וכפית מלח בהדרגה וערבבו טוב טוב. זו הבלילת בסיס ללביבות שנכין.
  4. הוציאו כוס מבלילת הלביבות ושפכו לתוך קערה חדשה. הכניסו לתוכה כוס מהירק הטחון וערבבו טוב. הוסיפו 2 כפות קמח תופח / קוואקר וערבבו. תוכלו להוסיף אקסטרות לבלילה כדי להעשיר אותה אך זה לא חובה- גבינה מגורדת, בולגרית, פטה, בצל מטוגן, תבלינים, זרעי צ'יה, פטרוזיליה.
  5. חממו במחבת שמן שיכסה את תחתית וצרו לביבות בעזרת כף.
  6. הפכו את הלביבה לצד השני.
  7. הוציאו את הלביבות.
  8. בתאבון!

כמה ירקות צריך לטחון כדי שיספיקו לכוס?

  • 2 קישואים גדולים= כוס קישוא טחון סחוט טוב מנוזלים –> יוצא בערך 15 לביבות קישואים.
  • 2 תפוחי אדמה= כוס תפוח אדמה טחון סחוט טוב מנוזלים –> יוצא בערך 15 לביבות תפו"א.
  • 2 בטטות בינוניות= כוס בטטה טחונה –> 15 לביבות בטטה.
  • רבע דלעת= כוס דלעת טחונה סחוטה טוב מנוזלים –> 15 לביבות דלעת.
  • ברוקולי צריך לבשל במים רותחים ורק אחרי שמתרכך למעוך ולשים בתוך כוס.
  • כרובית צריך לבשבל במים רותחים ורק אחרי שמתרככת למעוך ולשים בכוס.

טיפ מתוק ליצירת לביבה מתוקה

רוצים להכין גם קינוח לביבה? לא סתם לביבה, לביבה שוקולדית מלאה בשוקולד לבן ושוקולד חלב. מעין לביבה עם הפתעות שוקולד בתוכה? הוסיפו לבלילה חצי כוס של פצפוצי שוקולד לבן / שוקולד חלב או גם וגם. טגנו משני צדדים, הניחו בצורה יפה על הצלחת ופזרו אבקת סוכר. יאמי!

חשוב! חשוב! חשוב!

לדברי אמא שלי הסוד ליצירת לביבות טעימות וקריספיות הוא- סחיטת הירקות מנוזלים בצורה יסודית. לא תאמינו כמה נוזלים יוצאים מהירקות. סחטו טוב את הנוזלים בעזרת מסננת עד שהם לא מוציאים נוזל ורק אז הוסיפו אותם לבלילת הלביבות.

סרטון הכנה שיעשה לכם סדר בבלגן 🙂

על סדנת חנוכה כבר שמעתם? אם גם אתם מחפשים אטרקציות לחנוכה, פעילויות לחג החנוכה ורעיונות לבילוי בחנוכה, כדאי שתכירו את סדנת הורים וילדים הכי כיפית לחופשת חנוכה.

בסדנת חנוכה נכין:

  • חנוכיה אכילה מגליליות שנמלא בקצפת צבעונית
  • סביבונים אכילים ומתוקים
  • מטבעות שוקולד בעיצוב אישי עם טוויסט מפתיע
  • מקלות דונאטס מתוקים
  • הכנת סביבון מדבר (זוכרים שאני אוהבת שילוב של יצירה ומתוק?)

כל אחד מהילדים חוזר הביתה עם שתי קופסאות עמוסות בשוקולדים וקינוחים שהכין.

לפרטים נוספים והרשמה ניתן באתר או לפנות אלי באחת מהדרכים הבאות:

דילוג לתוכן