עיצוב שולחן חג פסח מתוק- לירון רופא
חגים ואירועים,  עיצוב שולחן חג,  פסח מתוק

פסח בא: כך תעצבו את שולחן החג

איך יודעת שבא אביב? מסתכלים סביב סביב, ואם רואים חלונות לא במסילות ואם רואים אשפה כמעט בכל מקום….

חג פסח מגיע ואיתו שובל של ריח פריחה רענן שמלווה בניחוח אקונומיקה 🙂 אביב הגיע ואיתו הגיע חג הפסח שבו מתכנסים כולם סביב שולחן החג, קוראים את ההגדה ואוכלים אוכל טעים במיוחד. כל שנה אני מתקשה בחיפוש אחר קינוח טעים (ואם אפשר גם קינוח קל להכנה, כן?) שיהיה קליל וזורם אחרי ארוחה כבדה. אני באמת מחפשת המון באינטרנט, באינסטגרם ובפייסבוק אחר מתכונים לקינוחים לפסח ודי מרגישה אבודה. יש המוווון מתכונים והחוכמה היא לבחור מתכון נכון. אבל לא לשם כך התכנסנו כאן היום (יש כתבות אחרות בנושא) 🙂

ניסיתי להגיד שסביב חג פסח יש כל כך הרבה הכנות בניקיונות, סידור הבית, קניות של אוכל, קניות לחידוש הבית, חיפוש מתכונים, חיפוש קינוחים ולפעמים שוכחים שגם עיצוב השולחן הוא חלק בלתי נפרד מחגיגת החג. כמו שאומרים על אוכל "העין אוכלת", כך גם אפשר להגיד על השולחן. שולחן חג חגיגי ימשוך את עיני כל האורחים ויהיה מוקד ההתכנסות לאותו ערב חג פסח.

יש לי כמה רעיונות נחמדים שיכולים לקשט את שולחן החג בצורה מושלמת:

ראנר שעושה את העבודה

יש המון ראנרים מהממים שנמכרים בחנויות הבית, חנויות חד פעמי וחנויות הסטוק שמיוחדים לחג הפסח. ראנרים עם כיתוב ובלי כיתוב, ראנרים צבעוניים או בצבעים מסוימים. בעיני הוספת ראנר לשולחן חג זה מהמם ועושה את ההבדל. דוגמאות לשולחן חג פסח עם ראנר ניתן למצוא בפינטרסט והנה לכם כמה שאהבתי- שולחן חג פסח עם ראנר בצבע אחד , ראנר עם כיתוב לשולחן חג פסח וגם מבט מקרוב לכיתוב בראנר.

אם לא מצאתם ראנר, תמיד תוכלו לקחת מפה ולקפל / לגזור אותה וליצור ראנר בעצמכם. ראנר יוצר ניגוד בצבעים וגורם למיקוד תשומת הלב במרכז השולחן.

קריעת ים סוף

עוד רעיון מדליק שעדיין לא ניסיתי אבל בטוח זה יקרה מתישהו- הדמיה בשולחן של סיפור קריעת ים סוף. ניתן לעשות זאת במפות בצבעים לבן/ באז' וצבעי הכחול ואת האנשים אפשר להשיג מהמשחקים של הילדים או לקנות בחנויות הסטוק במחירים מצחיקים. יש ילדים שרוצים לקחת חלק בעיצוב שולחן חג פסח והם בעצמם מכינים את סיפור קריעת ים סוף על ידי לגו או כל צעצוע אחר.

זמן ליצירה

בואו נודה שמדובר בערב חג ארוך עם קריאת מגילה ולא לכולם יש סבלנות (בעיקר לילדים). בשביל לקשט את שולחן החג וליצור עניין, ניתן לשים ליד צלחות הילדים יצירה קטנה שהם יוכלו לעשות בין לבין שהם יאבדו עניין. יש המון רעיונות בחנויות הסטוק השונות כמו- בובות אצבע לצביעה, יצירת פירמידה, צביעת בובה של משה בתיבה וכן הלאה.

סידורי ישיבה ולא רק

ניתן להכין פתקים מגניבים ממש כמו סידורי ישיבה על כל צלחת. על הפתקים ניתן לרשום שם בצירוף המילים- פסח שמח או שניתן לרשום כל דבר שבא לכם.

רעיונות למשפטים מגניבים לרשום על פתקים על כל צלחת:

  • אביב הגיע פסח בא
  • האוכל עלינו, הניקיונות עליכם
  • חג אביב שמח
  • שיהיה בתאבון! תשאירו מקום לקינוח
  • חג פסח שמח
  • חג של פריחה והצלחה, בריאות ושמחה!

מחפשים מיתוג לשולחן חג פסח? הכנתי עבורכם 3 עיצובים שונים של מיתוג שולחן החג כדי שתוכלו להפוך את השולחן לחגיגי, צבעוני וכיפי! תוכלו להוריד את הקבצים כאן- מיתוג שולחן חג הפסח.

כרטיסי מזל

בהמשך לסידורי ישיבה, תוכלו לצרף כרטיס מזל לכל אחד מהאורחים כמתנה סמלית ומקורית. כל אחד מהאורחים מקבל כרטיס גירוד על הצלחת בצירוף ברכת חג שמח. זה יוצר עניין וכיף כבר מתחילת הערב ולכו תדעו, אולי יהיה זוכר מאושר? 🙂

אגרטל מצה

אחד הסממנים המובהקים של חג הפסח הוא… בעצם היא… מצה!!! איך משתמשים במצה (חוץ מאשר לאכול אותה) בצורה שתשתלב בשולחן החג בצורה טובה?

  • את מצת האפיקומן שמים בכיסוי מהודר ויפה שתוכלו לקנות באחת החנויות או להכין עם הילדים.
  • אגרטל שקוף (לי לא היה אגרטל קטן ולכן השתמשתי בקנקן) שבו אנחנו מכניסים מצות רטובות שיהיו הבסיס לפרחים. אני השתמשתי בפרחים מלאכותיים אבל כמובן שניתן להשתמש בפרחים אמיתיים.
  • קונים "מתקן" למצות חגיגי ומהודר ושמים אותו במרכז השולחן.

פרח מרשמלו

"אביב הגיע פסח בא"- חג פסח הוא חג של פריחה ולכן אפשר לקשט את שולחן החג בפרח מרשמלו מהמם על כל צלחת. כך תרוויחו שתי ציפורים במכה אחת- גם שולחן חג צבעוני וחגיגי וגם מתנה לאורחים מתוקה ומקורית. לסרטון הדרכה של פרח מרשמלו ולהסבר מפורט עם תמונות לסוכרית מרשמלו, היכנסו לקישור.

מקווה שעזרתי ולו במעט 🙂 שיהיה לכולם חג פסח שמח, מלא במתכונים כשרים לפסח טעימים והמון כיף והנאה. פרטים על סדנאות קינוחים "מתוק מתוק עם לירון רופא" בחול המועד פסח, תוכלו למצוא באינסטגרם Liron roffe, בפייסבוק liron roffe או לדבר איתי ישירות- 054-4240134.

דילוג לתוכן